Yu-Gi-Oh! Szablyok
Elsz
A Yu-Gi-Oh! Trading Card Game (TCG) egy japn mangn alapul. Mostantl te magad is tlheted az izgalmas prbajokat, s a jtk mesterv vlhatsz! A prbajon kvl a jtk msik rsze a klnbz krtyk sszegyjtse, ami nagyon kellemes szrakozs. Ebben segtenek a kezdpaklik (Yugi, Kaiba, Joey, Pegasus, Evolution Yugi, Evolution Kaiba), valamint a Boosterek (Legend of Blue-Eyes White Dragon, Metal Raiders, Magic/Spell Ruler, Pharoah's Servant, Labyrinth of Nightmare, Pharoahnic Guardian, Magician Force, Dark Crisis, Ivision of Chaos).
A jtk lnyege
A Yu-Gi-Oh! TCG lnyege (a jl szrakozs mellett), hogy megnyerj egy Meccset az ellenfeled ellen. Minden egyes Meccs 3 Prbajbl ll, amiknek a kimenetelle hatrozza meg a Meccs vgeredmnyt, ami lehet gyzelem, veresg, vagy dntetlen.
Nyertes -Az a jtkos, aki megnyert 2 Prbajt, vagy... -...az a jtkos akinek egy gyzelme, s kt dntetlen eredmnye van
Dntetlen -Ha a prbajokban mindkt jtkosnak egy gyzelme, egy veresge s egy dntetlenje van, vagy... -ha mind a hrom Prbaj dntetlen lett.
Egy prbaj megnyerse
A Prbajok eredmnye a kvetkez hivatalos szablyok alapjn dl el:
Minden jtkos 8000 LP-vel (letpont) kezd.
Egy jtkos letpontja a harcok alatt kapott sebzsek alapjn cskken. Ha az ellenfeled LP-je 0-ra cskken, nyertl. Ellenkez esetben vesztesz
Ha te s az ellenfeled egyszerre ritek el a 0 LP-t, a Prbaj dntetlen.
Az a jtkos, aki elszr nem tud lapot hzni, mert elfogyott a paklija, veszt. Ezt figyelembe vve egy j Prbajoz minden krtyt fontosnak tart.
Ha a Prbaj alatt a a kezedben van mind az t darabja Exodianak (Right Leg of the Forbidden One, Left Leg of the Forbidden One, Right Arm of the Forbidden One, Left Arm of the Forbidden One, Exodia the Forbidden One), vagy a Destiny Board s a Spirit Message-ek ki vannak rakva (Destiny Board, Spirit Message I, Spirit Message N, Spirit Message A, Spirit Message L), automatikusan megnyered a Prbajt.
Elkszls
A pakli elksztse
Az alappakli mindent tartalmaz, ami szksges egy Prbajhoz. me nhny alapszably a paklik elksztshez:
Egy pakli akrhny lapos lehet, de minimum 40.
A paklidon kvl lehet egy kiegszt paklid, ami 15 lapos lehet, s amit arra hasznlhatsz, hogy a Meccs Prbajai kztt kicserlhess lapokat.
A Prbajok kztt annyi lapot cserlhetsz ki a kiegszt paklid s a paklid kztt, amennyit akarsz, de a paklid lapjainak szma mindg ugyanannyinak kell lennie, mint a Meccs kezdsekor.
A kiegszt paklidnak muszj 15 laposnak lennie. Ha nincs annyi lapod, amit belerakhatnl, akkor nem lehet kiegszt paklid.
Megjegyzs: Egy alappakli 46 lapot tartalmaz, teht szksged van mg 9 lapra (egy Booster), hogy kiegszt paklit csinlhass magadnak.
A paklid s a kiegszt paklid mindegyik krtybl sszesen csak 3-at tartalmazhat, s figyelj oda a tiltott, valamint a korltozott lapokra is!
A jtk elejn...
Mieltt elkezdentek a prbajt, dvzld az ellenfeledet egy bartsgos kzfogssal!
Mind a ketten keverjtek meg a sajt paklitokat, majd adjtok oda az ellenfeleteknek, hogy keverje meg, vagy emelje el, ha akarja, majd rakjtok a paklikat a jtktren a Pakli Znba!
Ha hasznlsz Fzi paklit, ami csak Fzi lnyeket tartalmaz kppel lefel rakd a Fzi Pakli Znba!
Megjegyzs: A fzi pakliban lv lapok nem szmtanak bele a 40 lapos hatrba!
Mutasd meg az ellenfelednek, hogy 15 lapot tartalmaz a kiegszt paklid, majd kppel lefel rakd le ket valahova, ha akarod. Ha cserlsz a kt pakli kztt, miutn befejezted a cserlst, szmoltasd meg az ellenfeleddel a kiegszt paklit, hogy bebizonytsd, hogy ugyanannyi lapot tartalmaz a paklid, mint a jtk elejn.
Az els Prbajnl dobjatok fel egy rmt, vagy jtszatok K-Papr-Ollt. A nyertes dntheti el, hogy ki kezd. A kvetkez Prbajokban mindg a vesztes fogja eldnteni, hogy ki kezd. Ha az eredmny dntetlen lenne, dobjatok fel megint egy rmt, vagy jtszatok K-Papr-Ollt megint!
Vgl hzzatok 5-5 lapot, s megkezddhet a Prbaj!
A Prbajok kzben...
Mindg jl artikullva s megfelel hangervel mondd el, hogy mit csinlsz!
Az ellenfelednek joga van tudni, hogy mit tartalmaz a Temetd. Ha krdezi, mindg az igazat mondd, vagy mutasd meg neki!
Sose rj az ellenfl krtyihoz engedly nlkl!
A jtktr
Minden krtya amivel jtszol alapbl a jtktr egy pontjn van. Az brbl lthatod, hogyan kell elhelyezni a paklikat, valamint a jtkba hozott lapokat!
1. Terep Krtya Zna
Ide kell rakni a Terep Krtykat. Egyszerre csak egy Terep Krtya lehet jtkban.
2. Szrny Krtya Zna
Ide lehet Megidzni (kppel felfel) valamint Setelni (kppel lefel) a Szrnyeket a ffzis szablyai szerint. Egyszerre maximum 5 Szrny lehet jtkban a te trfeleden. Ha mind az 5 hely tele van, akkor meg kell vrnod, amg felszabadul egy res hely, hogy j Szrnyet rakhass le, kivve az ldozatot kvetel Szrnyek esetben.
3. Fzi Pakli Zna
Ha jtszol Fzi Szrnyekkel, akkor azokat kppel lefel ide rakd!
4. Temet
Ha egy lapodat letttk, akkor azt ide kell raknod kppel felfel. A Temett brki brmikor megnzheti, de eltte krj engedlyt az ellenfeledtl!
5. Varzslat/Csapda Krtya Zna
Itt lehet Aktivlni (kppel felfel) vagy Setelni (kppel lefel) a Varzslat s Csapda lapokat, egyszerre maximum 5-t. Ne feledd, hogy nem setelhetsz vagy aktivlhatsz j Csapdt vagy Varzslatot, ha mind az 5 helyen van egy Csapda vagy Varzslat. Ilyenkor vrd meg, amg felszabadul egy hely. Ez az 5 lapos hatr a Felszerels Varzslatokra is vonatkozik!
6. Pakli Zna
Ide kerl a paklid kppel lefel. A kiegszt paklid nem tertozik a jtktrhez.
Jtszhatsz jtktr nlkl is, de figyelj oda, hogy a megfelel helyekre rakd a lapokat!
A krtyk
A Yu-Gi-Oh!-ban hromfle laptpus van: Szrny, Csapda, Varzslat. Ezeket a krtykat viszont tbb atpusba lehet sorolni. Elszr olvasd el a lersokat, s ksbb a fzisok alatt meg fogod rteni, hogy mi a szerepk. Fontos, hogy minden esetben, ha egy krtyn a szablyokkal ellenkez dolgok vannak, akkor a krtyn lv utastsokat kvesd!
Kifejezsek a szvegekben
Aktivls(Activate) - Ha egy Csapda, Varzslat, vagy kpssggel rendelkez szrny kpessgt hasznlod, azt mondjuk, hogy "aktivlod". Ha aktivlsz egy kpessget, az azonnal bekvetkezik.
Set - "Set"-elsrl akkor beszlnk, ha egy krtyt kppel lefel rakunk le. Ilyenkor a krtya kpessgei nem aktivldnak azonnal. Egy setelt szrnyet kppel lefel vzszintesen, vdekezmdban kell lerakni (a megidzetteket kppel felfel, fgglegesen, tmadmdban kell). Egy setelt szrny nem szmt megidzett szrnynek egszen addig, amg fel nem fordtjk. A setelt Csapdkat s Varzslatokat fgglegesen kppel lefel kell letenni.
A Terep(Field) - A krtykon s a szablyokban a Terep alatt a Szrny Krtya Znt, a Varzslat & Csapda Krtya Znt s a Terep Krtya Znt rtjk.
Elpusztult(Destroyed) - Az elpuszttott krtyk a Temetbe kerlnek.
Kikerlt a jtkbl(Removed from Play) - Ha egy krtya kikerl a jtkbl, nem megy a Temetbe, hanem kikell venni a Tereprl, s nem lehet tbbet hasznlni a Prbajban.
Szrnyek
- Sima Szrnyek
Ezeket a lapokat fogod a leggyakrabban hasznlni, hogy megsebezd az ellenfeled (kivve, ha ms taktikra ptesz :P) 6 Csoportba s 20 Tpusba sorolhatjuk ket, de ezek nem befolysoljk a szrny ATK-jt s DEF-jt. A szrny ereje a szintjtl fgg (csillagok a jobb fels saroknl). Vedd azt is figyelembe, hogy a dltbets szveg rajtuk, csak egy kis kiegszts, s nem klnleges kpessg! A sima szrnykrtyk rendszerint srgk.
Csoportok: EARTH, WATER, FIRE, WIND, LIGHT, DARK
Tpusok: Dragon, Spellcaster, Zombie, Warrior, Beast, Winged Beast, Fiend, Fairy, Insect, Dinosaur, Reptile, Fish, Sea Serpent, Machine, Thunder, Aqua, Pyro, Rock, Plant
Szablyok a Szrnyekhez
A sima Szrnyeket fknt tmadsra, vdekezsre, ldozatnak, kpessghez vagy fzikhoz hasznljuk.
- Fzi Szrnyek
A Fzi azt jelenti, hogy kt vagy tbb szrnyet a Polymerization varzslattal egy j Fzi Szrnny vltoztatunk. Minden Fzi Szrny szvegben megtallhat, hogy mely szrnyek kellenek a megidzshez, valamint a Tpusuk mell oda van rva hogy Fusion. A Fzi Szrnyek rendszerint sttlilk.
Szablyok a Fzi Szrnyekhez
Ha a Prbaj sorn brmikor a kezedben van a Polymerization, s a kezedben, vagy jtkban vannak a szksges szrnyek, akkor Specilis Idzsknt kijtszhatod a Fzi Szrnyet a Fzi Paklibl kppel felfel Tmad- vagy Vdekezmdban. A Fzihoz szksges szrnyek s a Polymerization pedig a Temetbe kerlnek. Ha egy Fzi Szrny meghal, a Temetbe kerl, viszont ha vissza kell venned a kezedbe, akkor ehelyett a Fzi Pakliba rakd vissza!
Megjegyzs: Mivel a Fzi Specilis Idzs, ezrt a fzi Szrnyre nem hat a Trap Hole s az egyb ilyen krtya, valamint emellett mg mindg Setelhetsz, vagy Megidzhetsz egy szrnyet.
A Fzi Pakli
A Fzi Pakli egy olyan Pakli, ami a sima Paklidtl elklntve van a Jtktren, s a Fzi Szrnyeidet tartalmazza. Ha Fzit akarsz csinlni, akkor nem hznod kell a pakli tetejrl, hanem ki kell keresned a megfelel Fuzi Szrnyet. A Fzi Pakli nem szmt bele a minimum 40 lapos krtyahatsba.
- Szertartsi Szrnyek
A Szertartsi Szrnyek olyan szrnyek, amiket csakis egy Szertarts Varzslattal lehet megidzni, valamint szksg van olyan szrnyekre, amik ezen varzslat szvegbe vannak rva, hogy felldozzuk ket. A Szertartsi Szrnyekhez a szrnyeket kzbl is fel lehet ldozni. A Szertartsi Szrnyek mindg kk sznek.
Megjegyzs: A Szertartsi Szrnyeket a sima pakliba kell rakni, ezrt bele kell szmolni ket a minimum 40 lapos hatrba!
Szablyok a Szertartsi Szrnyekhez
Brmikor a krd sorn, ha a kezedben van egy Szertartsi Szrny, valamint a kezedben vagy a Terepen van a hozz ill Szertarts Varzslat, s a megfelel szrnyek az ldozshoz, vgrehajthatsz egy Szertartsos Idzst, a Szertarts Varzslatra rt utastsok alapjn. Ekkor a megfelel Szertartsi Szrnyet kppel felfel tmad- vagy vdekezmdban le lehet rakni, az ldozatok s a Szertarts Varzslat pedig a Temetbe kerlnek. Ha a Szertartsi Szrny meghal, akkor a Temetbe kerl, ha viszont visszakerl a kezedbe, akkor nem jtszhatod ki addig, amg jra ki nem jtszod a hozzval Szertarts Varzslatot. Mivel a Szertartsi Szrny megidzse Specilis Idzs, ezrt mg a jtkos vgrehajthat egy egyszer Idzst vagy Setet.
- Kpessggel br Szrnyek
Azon szrnyeket, melyek mgikus kpessgekkel rendelkeznek, Kpessggel br Szrnyeknek nevezzk. A kpessgekrt olvasd el figyelmesen a lapra rt szveget. Az ilyen szrnyek mindg narancssrgk.
Felfordts: A Felfordtsos kpessgeket knny szrevenni, mivel a szveg elejn a FLIP: sz szerepel. Ez a kpessg akkor aktivldik, amikor egy lefordtott krtyt felfordtunk. A kpessg Varzslat, Csapda vagy egy msik szrny tmadsa miatt is aktivldik, de csak akkor, ha ez a Varzslat, Csapda, vagy Szrny clpontja a kppel lefel fordtott Kpessggel br Szrny. Ha egy szrny elpusztul ezen krtyk valamelyiktl, a kpessg a szrny elpuszutulsa ELTT aktivldik. Fontos, hogy ha egy Kpessggel br Szrnyet nem Setelve raksz le, akkor a kpessge mr nem aktivldik.
Folyamatos kpessg: Ez a kpessg addig marad aktv, amg a szrny kppel felfel van. Ha kppel lefel fordul, vagy elpusztul, akkor a kpessge is megsznik.
Kvetelmnyes kpessg: Itt ltalban el kell dobnod lapokat, vagy letpontot kell fizetned ahhoz, hogy a kpessg aktivldhasson. Ez minden szrnynl ms, gyhogy olvasd el figyelmesen a szveget a lapokon.
Kivltott kpessg: Ez a kpessg ltalban akkor aktivldik, amikor megsebzed az elenfeled, vagy egy klnleges kvetelmnyt teljestesz.
"Akrmikor" kpessg: Ezeket a kpessgeket az ellenfeled krben is aktivlhatod.
-Szrny Jelzk
Varzslatok
A Varzslatoknak tbb csoportjuk van, amiket a szimblumok jeleznek. A Varzslatokat csak a ffzisban lehet Atkvilni, vagy Setelni, kivve a Gyors Reakci Varzslatokat. A Varzslatokat a zld szn jellemzi.
-Egyszer Varzslatok
Ezeknek a Varzslatoknak nincsen ikonjuk, s az aktivls utn a Temetbe kerlnek.
-Folyamatos Varzslatok
Ezek addig maradnak jtkban, amg el nem puszttjk, vagy ki nem veszik ket a jtkbl. Nha ezen krtyk kpessgeinek ra is van.
-Felszerels Varzslatok
Ezeket a krtykat a szrnyek erstsre hasznljuk. Amikor aktivljuk ket, prbljuk gy lerakni ket, hogy megjegyezzk, hogy melyik szrnyhz csatoltuk ket.
-Terep Varzslatok
Ezeket a krtykat arra hasznljuk, hogy gymond megvltoztassuk a harmezt, s ezltal nmelyik szrny ATK-jt s DEF-jt mdostsuk minden jtkos trfeln. Ezeket a krtykat a Terep Krtya Znba kell rakni. Lehet ket kppel lefel is rakni, de ilyenkor a kpessgk nem aktivldik addig, amg fel nem fordtjuk ket. Ezek a krtyk nem szmtanak bele az 5 lapos Varzslat/Csapda krtya korltba. Egyszerre csak egy aktv Terep krtya lehet jtkban. Ha egy msik jtkos kijtszik egy msik Terep krtyt, akkor a rgi Terep krtya megsemmisl. Ha mr van jtkban Terep krtyd, akkor addig nem aktivlhatsz vagy setelhetsz msikat, amg az el nem pusztul (pl. Heavy Storm-tl). Ha egy Terep krtya elpusztul, akkor a jtktr visszatr az alap llapotba, vagyis egyik krtya sem kap "trert". Ha egy Terep krtya Setelve van, amikor egy msik Terep krtya elpusztul (Setelve le lehet ket rakni akkor is, ha van egy msik kppel felfel), akkor a Setelt nem veszi t azonnal a rgi helyt, csak akkor, ha a gazdja aktivlja, s csak a gazdjuk krben lehet aktivlni a Terep krtykat.
-Gyors Reakci Varzslatok
Ezeket a krtykat a ffzisban s a harci fzisban is lehet aktivlni, de beleszmtanak a maximum 5 lapos hatrba, teht kell egy szabad hely a Csapda/Varzslat Krtya Znban az aktivlshoz. Ha Seteljk ket, akkor az ellenfl krben is aktivlhatjuk ket a Csapdkhoz hasonlan.
-Szertarts Varzslatok
Ezeket Szertartsi Szrnyek megidzshez hasznljuk. Miutn a Szertartsi Szrny a jtkba krlt, a Szertarts Varzslat s az ldozatok a Temetbe kerlnek.
Csapdk
Ezeket a krtykat Setelve kell a jtkba rakni, s a kvetkez krtl lehet ket aktivlni, ha teljeslnek az aktivlsukhoz szksges felttelek. Lila sznek, s hrom csoportjuk van.
-Egyszer Csapdk
Ezeknek nincsen szimblumuk. Miutn aktivldtak, el is pusztulnak.
-Visszaver Csapdk
Ezeket a krtykat Idzsek, vagy Varzslatok/Csapdk megakadlyozsra hasznljuk ltalban.
-Folyamatos Csapdk
Ezek a krtyk, miutn aktivldtak, addig maradnak a jtkban, amg el nem puszttjk ket, ellenttben a Visszaver s az Egyszer Csapdkkal. ltalban van valami felttelk is az aktivlsukhoz.
Szimblumok
Lncok
-Mik a lncok?
A "Lnc" egy olyan szably, amivel knnyedn el lehet dnteni egy kompliklt harc kimenetelt, amikor mind a kt jtkos aktivl Varzslatokat s Csapdkat. Pldul egy jtkos aktivl egy Varzslatot. Ilyenkor ez a krtya egy Lnc els eleme, az gynevezett 1. Lncszem. Ha a msik jtkos reagl erre a krtyra egy Varzslattal vagy Csapdval, akkor az lesz a 2. Lncszem, s ez gy megy addg, amg valamelyik jtkos abba nem hagyja az jabb Varzslatok s Csapdk aktivlst. Ezek utn a legutols Lncszemtl elkezdnk az 1. fel haladni, s ilyen sorrendben eldntjk, hogy melyik krtyra hogyan reagltunk.
-Amikor az ellenfl Reaglhat
Ha egy jtkos Varzslatjra vagy Csapdjra Reaglnak, akkor ez a jtkos Reaglhat az ellenfl Csapdjra vagy Varzslatjra. Ilyenkor egy j Lncszemet ad a Lnchoz. Ha reagltunk krdezzk meg az ellenfelet, hogy kvnja-e folytatni a lncot. Ha ezt nem tesszk meg, az Visszajtszshoz vezethet.
Plda:
1. Lncszem (Egy Varzslat, Egyszer Csapda, vagy Kpessgel Br Szrny kpessge) -> 2. Lncszem (Gyors Reakci Varzslat az 1. Lncszem ellen) -> 3. Lncszem (Visszaver Csapda a 2. Lncszem ellen) -> 4. Lncszem (Visszaver Csapda a 3. Lncszem ellen)
Ilyen sorrendben aktivljuk a krtykat: 1. LSZ -> 2. LSZ -> 3. LSZ -> 4. LSZ
Ilyen sorrendben hatrozzuk meg a vgeredmnyt: 4. LSZ -> 3. LSZ -> 2. LSZ -> 1. LSZ
A kimentelt teht az utols Lncszemtl az 1. fel haladva hatrozzuk meg.
-A Lapok Gyorsasga
A Varzslatoknak, Csapdknak, s Kpessggel Br Szrnyeknek eltr gyorsasgaik vannak. Csak egy olyan krtyvan reaglhatsz egy lapra, aminek ugyanannyi, vagy nagyobb a gyorsasga, kivve az 1-es gyorsasg lapokat, mivel azokat nem lehet egyms ellen hasznlni.
1-es Gyorsasg
Ezek a leglassabb lapok. Ezek ellen az 1-es Gyorsasg lapok kivtelvel mindet lehet hasznlni. Ilyenek az Egyszer Varzslatok, Felszerels Varzslatok, Terep Varzslatok, Szertarts Varzslatok, Kpessggel Br Szrnyek (Folyamatos, Felfordtsos, Kivltsos, Kvetelmnyes).
2-es Gyorsasg
Ezeket az 1-es vagy 2-es Gyorsasg lapok ellen lehet csak hasznlni, s csak 2-es vagy 3-as Gyorsasg lapokkal lehet rjuk reaglni. Ide tartoznak a Gyors Reakci Varzslatok, Egyszer Csapdk, Folyamatos Csapdk, Kpessggel Br Szrnyek (csak az "Akrmikor" kpessggel rendelkezek).
3-as Gyorsasg
Ezeket akrmilyen Gyorsasg lap ellen lehet hasznlni, de csak 3-as Gyorsasgval lehet rjuk reaglni. Csak egy laptpusnak van ilyen Gyorsasga, mgpedig a Visszaver Csapdknak.
A jtk fzisai
Egy-kt kifejezs
Kr: A jtk Krk sorozatbl ll. Minden jtkos Kre hat Fzisbl ll, amelyekben a cselekvseket vgzik.
Fzis: A Fzisok hatrozzk meg, hogy mikor milyen cselekvseket lehet vgrehajtani. Minden Fzis korltozva van egy bizonyos mrtkben.
Lps: Ez egy alkategria, amit csak a Harci Fzisnl hasznlunk.
-Hzsi Fzis
A Jtkos minden Kre elejn hz egy lapot. Ha egy Jtkos nem tud lapot hzni, az ellenfele automatikusan nyer.
-Elkszt Fzis
Ha vannak a jtkban olyan lapok, melyeknek valamilyen kpessgk van, azok a kpessgek most aktivldnak, kivve ha a krtyk szvege mst nem mond.
-1. F Fzis
Ebben a Fzisban 3 dolgot csinlhatsz:
Megidzhetsz vagy Setelhetsz Szrnyeket
Aktivlhatsz s/vagy Setelhetsz Varzslatokat
Setelhetsz Csapdkat
Ebben a Fzisban, valamint a 2. F Fzisban megvltoztathatod a Szrnyek pozcit Tmad vagy Vdekez pozcra. Minden krben csak egyszer lehet megvltoztatni egy Szrny pozcijt, s csak olyan Szrnyekt, amelyeket mr az elz krkben leraktl. Teht azon Szrnyek pozcijt, amelyeket most Idztl vagy Seteltl nem lehet megvltoztatni. A F Fzis vgn eldntheted, hogy folytatod a Harci Fzissal, vagy befejezed a krdet a Befejez Fzissal. (A kezd jtkos az els krben nem tmadhat!)
Idzsek
A F Fzisokban minden krben Setelhetsz vagy Megidzhetsz egy Szrnyet, de csak is egyet. Ha Idzed a Szrnyet, akkor vlasszd ki a megfelel Szrnyet a kezedbl s rakd kppel felfel fgglegesen egy szabad Szrny Znba. Ha Seteled, akkor vlaszd ki a Szrnyet a kezedbl, s rakd kppel lefel, vzszintesen egy szabad Szrny Znba.
Egyszer Idzs: Ha egy Szrny ms krtyk kpessge nlkl kerl a jtkba, akkor Egyszer Idzsrl beszlnk. Minden krben csak egy szrnyet lehet gy megidzni az 1. vagy a 2. F Fzisban, s ne felejtsk el, hogy maximum 5 Szrny lehet egyszerre jtkban. Amikor gy jtkba kerl egy szrny, kt Pozci kzl kell eldnteni, hogy hogyan akarjuk megidzni. Az els lehetsges Pozci a Tmad Pozci. Ilyenkor a Szrny kppel felfel, fgglegesen kerl egy szabad Szrny Znba (Idzs). A msik a Vdekez Pozci, amikor a szrny kppel lefel, vzszintesen kerl a Szrny Znba (Set). Ne felejtsd el, hogy a Pozcijt egy szrnynek csak a megidzst kvet krtl lehet megvltoztatni. Fontos az is, hogy ha Seteltnk egy szrnyet, az nem szmt Idzsnek, teht csak onnantl lehet r reaglni, amikor a Szrnyt felfordtjuk. Egy Szrny Pozcijt csak egyszer lehet megvltoztatni egy krben az 1. vagy a 2. F Fzisban, de ha egy msik krtya hatsra vltozna meg a Pozci, akkor a Szrny gy is marad a kr vgig.
ldozsos Idzs: Ha egy 5 vagy annl magasabb szint szrnyet akarunk megidzni (csillagok szma a jobb fels sarok alatt), akkor 1 vagy tbb szrnyet fel kell ldoznunk, azaz a Temetbe kell raknunk a Jtktrrl. Ha 5-s vagy 6-os szint szrnyet akarsz megidni, akkor csak egy szrnyet kell felldozni, viszont ha 7-es vagy annl magassabb szintt, akkor mr kettt. Fontos, hogy az 5-s vagy magasabb szint szrnyek Setelshez is ldozni kell, teht nem Setelheted ket azrt, hogy megszd az ldozst. Az ldozsos Idzs is Egyszer Idzsnek szmt, teht nem hozhatsz jtkba egy szrnyet ldozsos Idzssel, ha ugyanabban a krben mr jtkbahoztl egyet Egyszer Idzssel.
Felfordtsos Idzs: Ha egy kppel lefel lv vdekez lapot kppel felfel Tmad Pozciba vltjuk, akkor Felfordtsrl beszlnk. Teht felfordtunk egy krtyt Tmad Pozciba. Ne feledd, hogy amg egy lap Setelve van nem szmt megidzett szrnynek, csak onnantl, amikor mr felfordtja a tulajdonosa. Ha azonban egy Szrny tmadsa, vagy egy krtya kpessge miatt kell felfordtani egy szrnyet, az nem szmt Felfordtsos Idzsnek, de a Felfordtsos Kpessge aktivldik, ha van. Arrl sem szabad megfeledkezni, hogy ha Setelnk egy szrnyet, azt nem lehet ugyanbban a krben felfordtani. A Felfordtsos Idzs nem szmt Egyszer Idzsnek, teht az Ezegyszer Idzs mellett akrhny Felfordtsos Idzst is csinlhatsz. Ne felejtsd el, hogy egy szrny pozcijt krnknt csak egyszer lehet megvltoztatni.
Specilis Idzs: Specilis Idzsrl akkor beszlnk, ha egy Szrny Fzval, Szertartssal, Varzslattal, Csapdval, vagy Kpessggel br Szrny kpessgnek ksznheten kerl jtkba. A Specilis Idzs nem szmt Egyszer Idzsnek, teht egy Egyszer Idzs mellett, mg nyugodtan vgrehajthatsz egy Specilis Idzst is. Mindg figylej oda a krtykra rt utastsokra, amikor Specilis Idzssel hozol jtkba egy szrnyet.
Varzslatok s Csapdk Setelse s Aktivlsa
A Szrny krtykkal ellenttben ezekbl egyszerre tbbet is jtkba rakhatunk, amg hely van a Csapda/Varzslat Znban. Maximum 5 Csapdnk s/vagy Varzslatunk lehet egyszerre jtkba. Ebbe a korltba beleszmtanak az elenfl szrnyeihez csatolt Felszerels Varzslatok, de nem szmtanak bele a Terep Varzslatok. A Varzslatokat kppel lefel (Set) s kppel felfel (Aktv) is jtkba lehet rakni, a kpessgeik pedig azonnal mkdsbe lpnek, amint aktv mdba kerlnek. A Csapdkat viszont csak Setelni lehet, amikor jtkba akarjuk hozni ket. A Csapdk s Varzslatok kpessgeirt olvasstok el a krtyk szvegt.
Egy-kt dolog
Az Egyszer Varzslatok a jtkba hozataluk utn elpusztulnak. A Felszerels, Terep (ltalban az rtkek mdostsra szolglnak), s Folyamatos Varzslatok addig maradnak jtkban, amg el nem puszttjk ket, vagy el nem veszik ket a jtktrrl. A Csapdk az aktivls utn elpusztulnak, kivve, ha Folyamatos szimblum van rajtuk.
Az Ellenfl egy szrnynek irnytsa
Nhny Csapda s Varzslat kpessgnek ksznheten tveheted az irnytst az ellenfl szrnyein. Ilyenkor ezeket a szablyokat kell alkalmazni:
Amikor tveszed az irnytst egy szrny felett, rakd a szrnyet a sajt Szrny Krtya Zndba!
Ha egy az ellenfeled ltal Setelt szrnyet veszel t, s ennek a szrnynek Felfordtsos Kpessge van, akkor a felfordtsnl gy hasznlhatod a szrny kpessgt, mint ha te lennl a tulajdonosa.
Az ltalad irnytott szrnyek beleszmtanak az 5 lapos hatrba, ezrt ha nincsen szabad hely a Szrny Krtya Zndban, akkor nem veheted t az irnytst az ellenfl szrnyn.
A Felszerels Varzslatok, amik mr egy szrnyhz vannak csatolva mindg annak a jtkosnak a trfeln maradnak, aki aktivlta ket. Ezek beleszmtanak az 5 lapos hatrba, s akkor is rvnyben marad a kpessgk, ha a szrny amihez csatoltk ket egy msik jtkos trfeln van.
Az ltalad irnytott ellensges szrnyeket ugyangy hasznlhatod mint a sajtjaidat: vdekezhetsz s tmadhatsz velk, valamint felldozhatod ket. He egy ltalad irnytott ellensges szrny elpusztul, vagy felldozod, akkor az eredeti gazdjnak a gyjtjbe rakd ket.
Ha megvltoztattad az ellenfeled szrnynek pozcijt, akkor annak gy kell visszakerlnie az ellenfeledhez, ahogy a te Befejez Fzisod vgn lltak.
-Harci Fzis
Miutn a F Fzisban befejezted az elkszlst, kvetkezik a Harci Fzis. Ha nem akarsz harcolni, akkor a krd a Befejz Fzisba lp, s az ellenfeled jn. Ne felejtsd el, hogy a kezd jtkos nem tmadhat az els krben, mg akkor sem, ha van szrnye a terepen.
Rvid sszefoglal a lpsekrl
A kezds: Itt jelented be, hogy harcolni kvnsz. Ilyenkor aktivlhattok Gyors Reakci Varzslatokat s/vagy Csapdkat
A harc: Vlassz ki egy szrnyet, akivel tmadni akarsz, s jelld ki azt a szrnyet is, akire tmadni akarsz. Ilyenkor is aktivlhattok Gyors Reakci Varzslatokat s/vagy Csapdkat.
A sebzds kiszmtsa: Szmtstok ki a sebzdseket. A sebzdsek utn aktivldnak a Felfordtsos kpessgek. Ezek a kpessgek nem hatnak olyan szrnyekre, akik elpusztultak a sebzdstl ebben a krben.
A befejezs: Folytasd az els hrom lpst addig, amg gy nem gondolod, hogy nem akarsz tovbb tmadni. Ne feledd, hogy egy szrny csak egyszer tmadhat. Ebben a lpsben is aktivlhattok Gyors Reakci Varzslatokat s/vagy Csapdkat.
A kezds
A harc
A sebzds kiszmtsa
A befejezs
-2. F Fzis
Amikor a Harci Fzis vget r, megkezddik a 2. F Fzis, amelyben az elshz hasonlan jtkba hozhatsz Szrnyeket, Csapdkat, Varzslatokat, de ne felejtsd el betartani az 5 lapos korltokat a Szrnyekl s Varzslatoknl/Csapdknl. Azt is tartsd szben, hogy a szrnyek pozcijt krnknt csak egyszer vltoztathatod meg a F Fzisokban.
-Befejez Fzis
Ezzel vge is a krdnek. Ha tb mint 6 lap van a kezedben, dobj el annyit, hogy pontosan 6 legyen. Ezek utn az ellenfl jn a Hzsi Fzissal.
-A Prbaj Vge
Ismteljtek a Fzisokat addig, amg el nem dl, hogy ki a gyztes.
Pakli pts |